لوازم برقی؛ مواردی که باید در انتخاب لوازم برقی به آن توجه کرد

لوازم برقی؛ مواردی که باید در انتخاب لوازم برقی به آن توجه کرد

انتخاب لوازم برقی باید با دقت و آگاهی کامل انجام شود. قبل از انتخاب باید تحقیق کاملی درمورد وسیله خانگی به عمل آورد. این تحقیق می‌تواند از دوستان و آشنایان، سایتها، فروشنده و … باشد. در حین خرید هم می‌توان درمورد کالای انتخابی از فروشنده اطلاعاتی کسب کرد و سوالات پیش آمده را پرسید.

این مورد که تنها به گارنتی لوازم اکتفا کنیم و بی‌توجه به موارد دیگر وسیله برقی را انتخاب کنیم کافی نیست. خرید لوازم خانگی به علت تنوع زیاد آنها و همچنین وجود لوازم برقی تقلبی و برندهای مختلف، کار ساده‌ای نیست.

خرید لوازم برقی با کیفیت باعث می‌شود که شما یک بار هزینه کرده و تا مدت زمان زیادی از آن محصول استفاده کنید. در ضمن به این نکته باید اشاره کرد که با استفاده صحیح و سرویس مناسب، طول عمر مفید هر وسیله افزایش خواهد یافت.

برچسب انرژی 

ضرورت صرفه‌جويي در مصرف انرژي امري است كه بارها آن را شنيده‌ايم و باید خاطر نشان کرد که استفاده از منابع انرژي فسيلي باعث ايجاد پيامدهاي زيست محيطي گوناگون در كوتاه‌مدت و درازمدت خواهد شد . كمبود منابع انرژي امري واضح و مشخص است و استفاده نادرست، اين موضوع را به بحران تبديل خواهد كرد.

میزان مصرف انرژی از عوامل مهم در هنگام خرید لوازم خانگی می‌باشد، که در لوازم مختلف خانگی با یکدیگر متفاوت است. بر روی لوازم خانگی برچسب‌های انرژی نصب شده است که میزان انرژی مصرفی را مشخص می‌کند و شما با توجه به آن می‌توانید لوازم خانگی کم‌مصرف را انتخاب کنید.

بنابراین توجه به برچسب انرژی لوازم خانگی از فاکتورهای مهم در خرید این وسایل است. لوازم برقي خانگي از عمده‌ترين مولفه‌هاي مصرف انرژي الكتريكي در هر خانواده مي‌باشند كه طبیعتا عامل اصلی هزینه قبوض پرداختی هر خانواده به حساب می‌آید. بار این هزینه، هم به اقتصاد خانواده و هم جامعه تحمیل می‌‌شود. با انتخاب و استفاده درست از لوازم الکتریکی می‌توان در میزان هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد، بهره‌وری انرژی در لوازم خانگی انواع مختلفی دارد. 

 

لوازم خانگی

انتخاب برندهای مختلف

در خرید لوازم برقی برای منزل اگر هدف خرید چند وسیله می‌باشد بهتر است از برند و مارک‌های معتبر مختلف، انتخاب کرد. چرا که تجربه نشان داده هر برندی در ساخت و تولید یک یا چند وسیله موفق‌تر می‌باشد و ممکن است علی‌رغم برند معتبری که دارد در ساخت برخی از لوازم ضعیف عمل کرده باشد. بنابراین باید کاملا تحقیق کنید که لوازم برقی مورد نظر شما را کدام سازنده بهتر ساخته است.

ابعاد وسایل برقی

ابعاد و اندازه لوازم خانگی یکی از مسائل مهم در انتخاب وسایل است. برخی از آشپزخانه‌ها، ممکن است فضایی را تعبیه کرده باشند که متناسب با برخی از لوازم باشد و انتخاب را محدودتر و چیدمان را سخت‌تر می‌کند. بنابراین توجه به ابعاد و اندازه‌ها بسیار مهم است.

در خرید وسایلی مثل یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، غذاساز، سرخ کن، پلوپز و …. حتما به این موضوع توجه داشته باشید تا هم ابعاد و هم ظرفیت متناسب با کارکرد و نیاز خانواده را خریداری نمایید.

قیمت مناسب

لوازم برقی همواره هزینه‌های بالاتری نسبت به سایر لوازم دیگر خانه دارد. بنابراین در خصوص انتخاب آن اغلب به قیمت آن هم باید توجه کرد. قیمت لوازم برقی موردی است که باید به دقت درمورد آن تحقیق کرد.

رفتن به فروشگا‌ه‌های لوازم خانگی و بازار یکی از این روش‌هاست اما بهتر است در کنار تحقیق در بازار از قیمت آن در نمایندگی و سایت‌های لوازم خانگی هم غافل نبود و بعد از تحقیق کامل وسیله مورد نظر را با بهترین قیمت خرید.

اگر قصد خرید تعدادی زیادی لوازم برقی دارید بهتر است به جای بالا بردن کمیت به کاربرد و مورد مصرف آن دقت کنید و به جای خرید وسایل برقی متعدد، هزینه آنها را صرف خرید وسایل برقی کنید ،که کاربرد و کیفیت بیشتری دارد.

کیفیت وسایل برقی

کیفیت لوازم خانگی، مهمترین عامل انتخاب است. چرا که لوازم برقی به دلیل قیمت بالا، ممکن سالها مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین باید در مورد کیفیت آن تحقیق جامع و کاملی به عمل آورد.

امروزه برندهای مختلف و تقلبی در بازار زیاد شده که بهتر است هنگام خرید دقت بیشتری داشت. البته باید توجه داشته باشید که لوازم برقی انتخابی حتما گارانتی هم داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهم این است، که دستگاهی را انتخاب نمایید که ضمن انجام دادن کار به صورت صحیح، سر و صدای کمتری تولید می کند.

در خصوص خریداری برخی لوازم خانگی برقی مثل چای‌ساز، کیک‌پز، پلوپز، زودپز و …. به این نکته دقت داشته باشید که حتما مجهز به سیستم قطع‌کن اتوماتیک باشند. همچنین به قدرت و توان مصرفی، ظرفیت دستگاه، جنس و کیفیت قطعات داخلی به کار رفته در آنها، توجه کنید.

 

لوازم برقی

زیبایی لوازم برقی

در کنار کیفیت لوازم برقی، قطعا زیبایی هم عامل مهمی است. البته امروزه وسایل برقی از زیبایی نیز برخوردار هستند. طراحی زیبای بدنه و ظاهر جدید و مدرن و چشم نواز لوازم خانگی، دلیل موجهی برای تضمین کیفیت آنها نیست. ضمن اینکه در اکثر موارد شما هزینه زیادی بابت زیبایی لوازم خانگی متحمل می‌شوید. بنابراین بهتر است کیفیت کار را فدای زیبایی آن نکنید. اما درمورد انتخاب رنگ لوازم برقی باید به این موارد توجه کرد:

لوازم خانگی به رنگ سفید:

مزایای رنگ لوازم خانگی سفید:

خرید وسایل یک‌دست و یک‌طرح و از یک برند کار بسیار راحتی است، چون تمامی کمپانی ها محصولات خانگی سفید دارند.

  • تمیز کردن آن‌ها ساده است.
  • در صورت خرابی‌های ظاهری لوازم جانبی آن راحت‌تر پیدا می‌شود.

معایب لوازم برقی با رنگ سفید:

  • در بسیاری از برندها رنگ بدنه به زردی می‌گراید.
  • با توجه به سابقه طولانی تولید محصولات سفید یکنواختی در ظاهر آن‌ها بیشتر جلب توجه می‌نماید.
  • با توجه به تولید محصولات توکار که امروزه بسیار فراگیر شده‌اند و جزو ضروریات آشپزخانه هستند، مانند: سینک، هود، اجاق های صفحه‌ای و … ست‌کردن رنگ سفید با آن‌ها کمی مشکل ایجاد می‌نماید.

 

لوازم برقی

لوازم خانگی با رنگ سیلور:

مزایای لوازم برقی سیلور :

  1.  جدیدتر و شیک‌تر هستند و نشان از مدرن بودن صاحب کالا دارند.
  2.  با وسایل توکار آشپزخانه بهتر ست می‌شوند.
  3.  تغییر رنگ ندارند.

معایب رنگ لوازم برقی سیلور

کمی گران‌تر از لوازم سفید هستند.

  •  تمیزکردن آن‌ها زمان بیشتری به خود اختصاص می‌دهد.
  •  لوازم جانبی آن‌ها ، کمیاب‌تر و اغلب گران‌تر هستند.

در انتها باید به این نکته توجه داشت که قبل از خرید لازم است که لوازم برقی را از نظر عملکرد، اندازه، کاربرد و کیفیت با یکدیگر مقایسه کنید و لوازم برقی مرغوب را بتوانید از لوازم تقلبی تشخیص دهید.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمایی‌هایی برای خرید خانه و آپارتمان